Współcześnie Internet odgrywa ogromną rolę we wszystkich sferach naszego życia – sieć to dla nas miejsce towarzyskich spotkań, pracy, rozrywki, a także zakupów. Dlatego też marketingowcy toczą nieustanny bój o potencjalnych klientów właśnie w przestrzeni wirtualnej.
Marketing internetowy jest więc zestawem narzędzi, które interaktywna agencja marketingowa ma do dyspozycji w walce o wyższą konwersję, sprzedaż, wyświetlenia czy kliknięcia dla swojego klienta. Możliwości przy tym są niemal nieograniczone, bo treści reklamowe w sieci mogą być tekstowe, graficzne, a nawet animowane i mogą wyświetlać się w każdym miejscu, w którym przebywają odbiorcy docelowi.
Z uwagi na mnogość i różnorodność sieciowych formatów reklamowych trudno jednym słowem określić, czym jest marketing internetowy. W praktyce są to bowiem zarówno działania promocyjne w social media, newslettery rozsyłane na maile, czy płatne reklamy w Google Ads. Aby promować towary i usługi online marketingowcy najczęściej korzystają z następujących narzędzi:
Aby skutecznie zwiększyć popularność produktu lub usługi wśród grupy docelowej, konieczne jest zastosowanie różnych narzędzi i strategii. Nie wystarczy stworzyć stronę i wypełnić ją treścią, aby zwiększyć zainteresowanie wśród potencjalnych konsumentów. Na sukces kampanii wpływa dosłownie wszystko: zdjęcia, teksty, częstotliwość zamieszczania treści.
Swoje działania promocyjne w sieci musisz zacząć od dokładnej analizy rynku i swojej niszy. Dobrym pomysłem tutaj będzie zbadanie już działającej w Internecie konkurencji – pomocne będą w tym internetowe narzędzia analityczne zarówno płatne, jak i darmowe. Formułując strategię, nie zapomnij również o określeniu, jakim budżetem dysponujesz. Niektóre formy reklamy internetowej są znacznie tańsze i mogą okazać się lepszym wyborem na początek.
Innym ważnym punktem jest określenie grupy docelowej i stworzenie jej portretu. Zastanów się przy tym, gdzie Ci odbiorcy przebywają w sieci i wybierz te kanały reklamowe, które pomogą Ci do nich dotrzeć. Zdefiniuj także swoje cele – co chcesz osiągnąć kampanią reklamową i jakie wskaźniki będą świadczyć o jej sukcesie.
Zdjęcie główne: Merakist/unsplash.com