Czym jest marketing internetowy i jak go wdrożyć?
Mama online
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Czym jest marketing internetowy i jak go wdrożyć?

Współcześnie Internet odgrywa ogromną rolę we wszystkich sferach naszego życia – sieć to dla nas miejsce towarzyskich spotkań, pracy, rozrywki, a także zakupów. Dlatego też marketingowcy toczą nieustanny bój o potencjalnych klientów właśnie w przestrzeni wirtualnej.

Marketing internetowy jest więc zestawem narzędzi, które interaktywna agencja marketingowa ma do dyspozycji w walce o wyższą konwersję, sprzedaż, wyświetlenia czy kliknięcia dla swojego klienta. Możliwości przy tym są niemal nieograniczone, bo treści reklamowe w sieci mogą być tekstowe, graficzne, a nawet animowane i mogą wyświetlać się w każdym miejscu, w którym przebywają odbiorcy docelowi.

Co składa się na marketing internetowy?

Z uwagi na mnogość i różnorodność sieciowych formatów reklamowych trudno jednym słowem określić, czym jest marketing internetowy. W praktyce są to bowiem zarówno działania promocyjne w social media, newslettery rozsyłane na maile, czy płatne reklamy w Google Ads. Aby promować towary i usługi online marketingowcy najczęściej korzystają z następujących narzędzi:

  • Strona internetowa, strona docelowa. Skuteczność promocji produktu zależy od jakości strony umieszczonej w sieci. Z punktu widzenia marketingu jakość rozumiana jest jako przemyślana struktura strony, użyteczność, wygodna wersja mobilna, dopasowanie treści do potrzeb grupy docelowej.
  • Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, SEO. Marketing internetowy w 50% to promocja projektu SEO poprzez umieszczanie na stronie unikalnych treści z zapytaniami grupy docelowej. Właściwa promocja sprawi, że witryna znajdzie się na szczycie wyszukiwarki dla określonych fraz, a tym samym przyciągnie bardziej ukierunkowany ruch.
  • Płatne reklamy kontekstowe i banerowe. Pozostałe 50% komunikatorów internetowych to reklamy w wyszukiwarce i witrynach partnerskich Google Ads. Kontekst służy do przyciągnięcia grupy docelowej zgodnie z tematem zapytania, a reklamy banerowe budują świadomość marki, docierając do szerszego grona odbiorców.
  • E-mail marketing. Skuteczny sposób na szybkie zbudowanie bazy subskrybentów i potencjalnych klientów poprzez regularną wysyłkę komunikatów i użytecznych treści.
  • SMM, czyli marketing internetowy w sieciach społecznościowych. Promocja firmy w najpopularniejszych social media, czyli Facebooku, Instagramie, TikToku, czy na kanałach hostingowych YouTube i za pośrednictwem komunikatorów internetowych.

Od czego zacząć promocję w sieci?

Aby skutecznie zwiększyć popularność produktu lub usługi wśród grupy docelowej, konieczne jest zastosowanie różnych narzędzi i strategii. Nie wystarczy stworzyć stronę i wypełnić ją treścią, aby zwiększyć zainteresowanie wśród potencjalnych konsumentów. Na sukces kampanii wpływa dosłownie wszystko: zdjęcia, teksty, częstotliwość zamieszczania treści.

Swoje działania promocyjne w sieci musisz zacząć od dokładnej analizy rynku i swojej niszy. Dobrym pomysłem tutaj będzie zbadanie już działającej w Internecie konkurencji – pomocne będą w tym internetowe narzędzia analityczne zarówno płatne, jak i darmowe. Formułując strategię, nie zapomnij również o określeniu, jakim budżetem dysponujesz. Niektóre formy reklamy internetowej są znacznie tańsze i mogą okazać się lepszym wyborem na początek.

Innym ważnym punktem jest określenie grupy docelowej i stworzenie jej portretu. Zastanów się przy tym, gdzie Ci odbiorcy przebywają w sieci i wybierz te kanały reklamowe, które pomogą Ci do nich dotrzeć. Zdefiniuj także swoje cele – co chcesz osiągnąć kampanią reklamową i jakie wskaźniki będą świadczyć o jej sukcesie.

Zdjęcie główne: Merakist/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Co oznacza, że kosmetyki są eko?
Co oznacza, że kosmetyki są eko?
Każdego dnia wykorzystujemy wręcz dziesiątki kosmetyków. Te oczywiście zawierają składniki korzystne dla naszej cery, czy też innych elementów naszego ciała. Nie zawsze są one jednak ekologiczne i ich pozyskiwanie czy produkowanie może być niekorzystne dla środowiska. Po czym więc poznać, że kosmetyki są eko i dlaczego warto z nich korzystać?
Jak skutecznie planować zakupy online, aby maksymalnie wykorzystać dostępne zniżki
Jak skutecznie planować zakupy online, aby maksymalnie wykorzystać dostępne zniżki
Odkryj sprawdzone strategie planowania zakupów online, które pomogą ci zaoszczędzić dzięki mądremu wykorzystaniu zniżek, kuponów i promocji.
5 dziecięcych gwiazd Instagrama. Zobaczcie, kto z najmłodszych wyznacza trendy w social mediach
5 dziecięcych gwiazd Instagrama. Zobaczcie, kto z najmłodszych wyznacza trendy w social mediach
Nie tylko dorośli kochają modę. Swoje profile na Instagramie (i tysiące obserwujących) mają także dzieci.
Ostatnie wpisy