SEO dla blogów parentingowych – podstawy i zasady
Mama online
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

SEO dla blogów parentingowych – podstawy i zasady

Popularność blogów parentingowych nie maleje. Jeśli jesteś autorem/autorką jednego z nich lub dopiero zaczynasz, sprawdź, jak SEO może pomóc Ci zdobyć nowych odbiorców. Poznaj podstawy i zasady, dzięki którym poprawisz swoją widoczność w wyszukiwarce.

Na początek teoria 

Jeśli nie wiesz, czym jest pozycjonowanie stron internetowych, już wszystko tłumaczymy. SEO, czyli Search engine optimization, jest procesem służącym do poprawienia pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Krótko mówiąc, chodzi o to, by po wpisaniu konkretnej frazy, użytkownik otrzymał w odpowiedzi takie sklepy czy portale, które najbardziej odpowiadają jego potrzebom. 

Ze skutecznych działań SEO wynikają więc obopólne korzyści: właściciel strony pozyskuje większy ruch, co przekłada się np. na sprzedaż, a odbiorca dostaje wartościowe wyniki wyszukiwania i nie irytuje się z powodu natrafienia na nierzetelne, przypadkowe informacje.

Obecnie, ze względu na skomplikowane i bardzo szczegółowe algorytmy Google, na proces optymalizacji składa się cała grupa różnych działań, które omówimy poniżej.

Słowa kluczowe – jak je wybrać? 

Jednym z podstawowych składników SEO są słowa kluczowe (keywords), czyli wyrażenia i frazy, na które chce pozycjonować się dana strona. Jeśli więc zajmujesz się tematyką dzieci wysoko wrażliwych, dobrze by było, aby Twój blog pokazywał się jak najwyżej w przeglądarce po wpisaniu określonych słów kluczowych. Podzielić je możemy na:

  • Ogólne, dość szeroko ujmujące temat, np. „dzieci wysoko wrażliwe”, „high need baby”,
  • Long tail, czyli szczegółowe wyrażenia, które lepiej wskazują na intencje użytkownika – „jak wychować wysoko wrażliwe dziecko”, „jak dbać o hnb”,
  • Regionalne – dotyczą przede wszystkim lokalnych biznesów, ale mogą się przydać chociażby wtedy, kiedy blog jednocześnie reklamuje przedszkole/żłobek itp. 

Dobieranie słów kluczowych nie jest łatwe, dlatego warto skorzystać z dostępnych na rynku narzędzi, np. Planer słów kluczowych Google Ads, Wordstream, Semrush czy Senuto. 

Tekst i jego konstrukcja

Twoje wpisy na blogu powinny przede wszystkim być wyczerpujące, wartościowe i unikatowe. Google zwraca dużą uwagę na jakość treści oraz jej optymalizację pod tzw. search intent – zamiar użytkownika. Na pierwszych miejscach w wyszukiwarce pokazują się więc strony, na których teksty są rozbudowane, aktualne oraz w dogłębny sposób odpowiadające na zapytania odbiorców. 

Ważna jest także sama konstrukcja treści. Roboty Google sprawdzają, czy zawiera on:

  • Nagłówki (H1, H2 itd.), 
  • Lead (wprowadzenie), 
  • Adekwatny adres URL, 
  • Opis meta, czyli ten, który wyświetla się w Google pod adresem bloga,
  • Akapity i wypunktowania,
  • Grafiki ze znacznikiem alt,
  • Linkowania.

Dla przykładu, aby wpis o najlepszych wózkach dziecięcych wysoko się pozycjonował, opisy modeli powinny być szczegółowe, podparte frazami kluczowymi, opatrzone odpowiednio zoptymalizowanymi zdjęciami i linkami zewnętrznymi (np. do sklepów) oraz wewnętrznymi (do innych postów na blogu). Cały tekst natomiast powinien wyczerpać temat i posiadać właściwą, wspomnianą wcześniej konstrukcję.

Dodatkowe działania 

Tak jak wspomnieliśmy na początku, SEO składa się z bardzo wielu działań. Trzeba zwrócić więc uwagę również na optymalizację bloga pod względem technicznym, pomyśleć o zapleczu linkowym, certyfikatach czy tagach meta. To jednak bardziej zaawansowane kwestie, które dobrze będzie wdrożyć po przeprowadzeniu audytu i zaplanowaniu strategii.

Świetnym sposobem na początek przygody z pozycjonowaniem jest zainstalowanie wtyczki YOAST, która pomaga spełnić wszystkie niezbędne kryteria SEO przy pisaniu artykułu. 

Podsumowując, pamiętaj, by przede wszystkim dać się polubić swoim czytelnikom. Pomoże Ci w tym oferowanie unikatowych, wyczerpujących treści, które przy okazji wpłyną na wyższe pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. 

Fot. Justin Morgan/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Anna 26.01.2022

    Z wyborem słów kluczowych trzeba być ostrożnym aby dobrać je odpowiednio do swoje branży, z pomocą przychodzą agencje seo które zaproponują ci pomoc w tej jak i wielu innych kwestiach. Zadbają o twoje teksty oraz pozycje w wyszukiwarce.

  • Joanna 25.02.2022

    Podstawą działań na SEO, powinno się określać nawiązanie współpracy z agencją interaktywną 😅. Długo śledziła tego typu poradniki, spróbowałem i niestety przerosło mnie to, stąd moje lekko humorystyczne przekonania. Odkąd współpracuję z agencją wykorzystuje pozycjonowanie prestashop, które mocno sobie chwalę i wydaje mi się, że nawet w przypadku blogów parentingowych, dobra agencja dobrałaby narzędzia spełniające ich wszystkie potrzeby. Słyszałam jeszcze o agencjach zajmujących się UXem, bodajże SXO, jednak nie jestem pewna, może również warto byłoby to rozważyć 😌.

Rekomendowane
Poznaj 5 zalet posiadania oczyszczacza powietrza w domu
Poznaj 5 zalet posiadania oczyszczacza powietrza w domu
Zanim podejmiesz decyzję, zapoznaj się z poniższym artykułem, w którym omawiamy jego działanie i dokonujemy obiektywnej analizy zalet posiadania oczyszczacza powietrza w domu.
Trądzik podczas ciąży – jak sobie z nim radzić?
Trądzik podczas ciąży – jak sobie z nim radzić?
Pojawienie lub pogorszenie się trądziku to częsty problem kobiet w ciąży. Podpowiadamy więc, jak sobie z nim radzić w skuteczny oraz bezpieczny dla dziecka sposób.
Dekadę temu okrzyknięto ją najpiękniejszym dzieckiem na świecie! Jak dziś wygląda?
Dekadę temu okrzyknięto ją najpiękniejszym dzieckiem na świecie! Jak dziś wygląda?
Dekadę temu Thylane Blondeau okrzyknięto najpiękniejszym dzieckiem na świecie. Czy dziś wciąż zachwyca urodą?
Ostatnie wpisy