SEO dla blogów parentingowych – podstawy i zasady
Mama online
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

SEO dla blogów parentingowych – podstawy i zasady

Popularność blogów parentingowych nie maleje. Jeśli jesteś autorem/autorką jednego z nich lub dopiero zaczynasz, sprawdź, jak SEO może pomóc Ci zdobyć nowych odbiorców. Poznaj podstawy i zasady, dzięki którym poprawisz swoją widoczność w wyszukiwarce.

Na początek teoria 

Jeśli nie wiesz, czym jest pozycjonowanie stron internetowych, już wszystko tłumaczymy. SEO, czyli Search engine optimization, jest procesem służącym do poprawienia pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Krótko mówiąc, chodzi o to, by po wpisaniu konkretnej frazy, użytkownik otrzymał w odpowiedzi takie sklepy czy portale, które najbardziej odpowiadają jego potrzebom. 

Ze skutecznych działań SEO wynikają więc obopólne korzyści: właściciel strony pozyskuje większy ruch, co przekłada się np. na sprzedaż, a odbiorca dostaje wartościowe wyniki wyszukiwania i nie irytuje się z powodu natrafienia na nierzetelne, przypadkowe informacje.

Obecnie, ze względu na skomplikowane i bardzo szczegółowe algorytmy Google, na proces optymalizacji składa się cała grupa różnych działań, które omówimy poniżej.

Słowa kluczowe – jak je wybrać? 

Jednym z podstawowych składników SEO są słowa kluczowe (keywords), czyli wyrażenia i frazy, na które chce pozycjonować się dana strona. Jeśli więc zajmujesz się tematyką dzieci wysoko wrażliwych, dobrze by było, aby Twój blog pokazywał się jak najwyżej w przeglądarce po wpisaniu określonych słów kluczowych. Podzielić je możemy na:

  • Ogólne, dość szeroko ujmujące temat, np. „dzieci wysoko wrażliwe”, „high need baby”,
  • Long tail, czyli szczegółowe wyrażenia, które lepiej wskazują na intencje użytkownika – „jak wychować wysoko wrażliwe dziecko”, „jak dbać o hnb”,
  • Regionalne – dotyczą przede wszystkim lokalnych biznesów, ale mogą się przydać chociażby wtedy, kiedy blog jednocześnie reklamuje przedszkole/żłobek itp. 

Dobieranie słów kluczowych nie jest łatwe, dlatego warto skorzystać z dostępnych na rynku narzędzi, np. Planer słów kluczowych Google Ads, Wordstream, Semrush czy Senuto. 

Tekst i jego konstrukcja

Twoje wpisy na blogu powinny przede wszystkim być wyczerpujące, wartościowe i unikatowe. Google zwraca dużą uwagę na jakość treści oraz jej optymalizację pod tzw. search intent – zamiar użytkownika. Na pierwszych miejscach w wyszukiwarce pokazują się więc strony, na których teksty są rozbudowane, aktualne oraz w dogłębny sposób odpowiadające na zapytania odbiorców. 

Ważna jest także sama konstrukcja treści. Roboty Google sprawdzają, czy zawiera on:

  • Nagłówki (H1, H2 itd.), 
  • Lead (wprowadzenie), 
  • Adekwatny adres URL, 
  • Opis meta, czyli ten, który wyświetla się w Google pod adresem bloga,
  • Akapity i wypunktowania,
  • Grafiki ze znacznikiem alt,
  • Linkowania.

Dla przykładu, aby wpis o najlepszych wózkach dziecięcych wysoko się pozycjonował, opisy modeli powinny być szczegółowe, podparte frazami kluczowymi, opatrzone odpowiednio zoptymalizowanymi zdjęciami i linkami zewnętrznymi (np. do sklepów) oraz wewnętrznymi (do innych postów na blogu). Cały tekst natomiast powinien wyczerpać temat i posiadać właściwą, wspomnianą wcześniej konstrukcję.

Dodatkowe działania 

Tak jak wspomnieliśmy na początku, SEO składa się z bardzo wielu działań. Trzeba zwrócić więc uwagę również na optymalizację bloga pod względem technicznym, pomyśleć o zapleczu linkowym, certyfikatach czy tagach meta. To jednak bardziej zaawansowane kwestie, które dobrze będzie wdrożyć po przeprowadzeniu audytu i zaplanowaniu strategii.

Świetnym sposobem na początek przygody z pozycjonowaniem jest zainstalowanie wtyczki YOAST, która pomaga spełnić wszystkie niezbędne kryteria SEO przy pisaniu artykułu. 

Podsumowując, pamiętaj, by przede wszystkim dać się polubić swoim czytelnikom. Pomoże Ci w tym oferowanie unikatowych, wyczerpujących treści, które przy okazji wpłyną na wyższe pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. 

Fot. Justin Morgan/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Anna 26.01.2022

    Z wyborem słów kluczowych trzeba być ostrożnym aby dobrać je odpowiednio do swoje branży, z pomocą przychodzą agencje seo które zaproponują ci pomoc w tej jak i wielu innych kwestiach. Zadbają o twoje teksty oraz pozycje w wyszukiwarce.

  • Joanna 25.02.2022

    Podstawą działań na SEO, powinno się określać nawiązanie współpracy z agencją interaktywną 😅. Długo śledziła tego typu poradniki, spróbowałem i niestety przerosło mnie to, stąd moje lekko humorystyczne przekonania. Odkąd współpracuję z agencją wykorzystuje pozycjonowanie prestashop, które mocno sobie chwalę i wydaje mi się, że nawet w przypadku blogów parentingowych, dobra agencja dobrałaby narzędzia spełniające ich wszystkie potrzeby. Słyszałam jeszcze o agencjach zajmujących się UXem, bodajże SXO, jednak nie jestem pewna, może również warto byłoby to rozważyć 😌.

Rekomendowane
Ulewanie u noworodka – czym jest i jak sobie z nim radzić?
Ulewanie u noworodka – czym jest i jak sobie z nim radzić?
Ulewanie u noworodka to dość częsta i stosunkowo niegroźna przypadłość, która może jednak budzić niepokój rodziców.
Torba do wózka – czym kierować się podczas wyboru?
Torba do wózka – czym kierować się podczas wyboru?
Poszukujesz najlepszej torebki do wózka? Dowiedz się, na co zwrócić szczególną uwagę podczas jej zakupu!
Poradnik modowy: jak nosić klasyczne elementy garderoby z nowoczesnym twistem
Poradnik modowy: jak nosić klasyczne elementy garderoby z nowoczesnym twistem
Odkryj, jak połączyć klasyczne elementy garderoby z nowoczesnym stylizowaniem. Poradnik odzieżowy skierowany do wszystkich, którzy chcą nadać swojemu stylowi unikalny i świeży wygląd.
Ostatnie wpisy