Mama online

Czym jest marketing internetowy i jak go wdrożyć?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Współcześnie Internet odgrywa ogromną rolę we wszystkich sferach naszego życia – sieć to dla nas miejsce towarzyskich spotkań, pracy, rozrywki, a także zakupów. Dlatego też marketingowcy toczą nieustanny bój o potencjalnych klientów właśnie w przestrzeni wirtualnej.

Marketing internetowy jest więc zestawem narzędzi, które interaktywna agencja marketingowa ma do dyspozycji w walce o wyższą konwersję, sprzedaż, wyświetlenia czy kliknięcia dla swojego klienta. Możliwości przy tym są niemal nieograniczone, bo treści reklamowe w sieci mogą być tekstowe, graficzne, a nawet animowane i mogą wyświetlać się w każdym miejscu, w którym przebywają odbiorcy docelowi.

Co składa się na marketing internetowy?

Z uwagi na mnogość i różnorodność sieciowych formatów reklamowych trudno jednym słowem określić, czym jest marketing internetowy. W praktyce są to bowiem zarówno działania promocyjne w social media, newslettery rozsyłane na maile, czy płatne reklamy w Google Ads. Aby promować towary i usługi online marketingowcy najczęściej korzystają z następujących narzędzi:

  • Strona internetowa, strona docelowa. Skuteczność promocji produktu zależy od jakości strony umieszczonej w sieci. Z punktu widzenia marketingu jakość rozumiana jest jako przemyślana struktura strony, użyteczność, wygodna wersja mobilna, dopasowanie treści do potrzeb grupy docelowej.
  • Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, SEO. Marketing internetowy w 50% to promocja projektu SEO poprzez umieszczanie na stronie unikalnych treści z zapytaniami grupy docelowej. Właściwa promocja sprawi, że witryna znajdzie się na szczycie wyszukiwarki dla określonych fraz, a tym samym przyciągnie bardziej ukierunkowany ruch.
  • Płatne reklamy kontekstowe i banerowe. Pozostałe 50% komunikatorów internetowych to reklamy w wyszukiwarce i witrynach partnerskich Google Ads. Kontekst służy do przyciągnięcia grupy docelowej zgodnie z tematem zapytania, a reklamy banerowe budują świadomość marki, docierając do szerszego grona odbiorców.
  • E-mail marketing. Skuteczny sposób na szybkie zbudowanie bazy subskrybentów i potencjalnych klientów poprzez regularną wysyłkę komunikatów i użytecznych treści.
  • SMM, czyli marketing internetowy w sieciach społecznościowych. Promocja firmy w najpopularniejszych social media, czyli Facebooku, Instagramie, TikToku, czy na kanałach hostingowych YouTube i za pośrednictwem komunikatorów internetowych.

Od czego zacząć promocję w sieci?

Aby skutecznie zwiększyć popularność produktu lub usługi wśród grupy docelowej, konieczne jest zastosowanie różnych narzędzi i strategii. Nie wystarczy stworzyć stronę i wypełnić ją treścią, aby zwiększyć zainteresowanie wśród potencjalnych konsumentów. Na sukces kampanii wpływa dosłownie wszystko: zdjęcia, teksty, częstotliwość zamieszczania treści.

Swoje działania promocyjne w sieci musisz zacząć od dokładnej analizy rynku i swojej niszy. Dobrym pomysłem tutaj będzie zbadanie już działającej w Internecie konkurencji – pomocne będą w tym internetowe narzędzia analityczne zarówno płatne, jak i darmowe. Formułując strategię, nie zapomnij również o określeniu, jakim budżetem dysponujesz. Niektóre formy reklamy internetowej są znacznie tańsze i mogą okazać się lepszym wyborem na początek.

Innym ważnym punktem jest określenie grupy docelowej i stworzenie jej portretu. Zastanów się przy tym, gdzie Ci odbiorcy przebywają w sieci i wybierz te kanały reklamowe, które pomogą Ci do nich dotrzeć. Zdefiniuj także swoje cele – co chcesz osiągnąć kampanią reklamową i jakie wskaźniki będą świadczyć o jej sukcesie.

Zdjęcie główne: Merakist/unsplash.com

Polecane artykuły
Mama online

SEO dla blogów parentingowych – podstawy i zasady

Od czego zacząć pozycjonowanie bloga parentingowego? Sprawdź, jakie są podstawowe zasady i założenia.
Czytaj więcej
Mama online

Dowiedz się, jak zadbać o pozycjonowanie Shoper

Branża e-commerce od kilku lat rośnie z niesamowitym tempem – stale powstają nowe sklepy internetowe. Pozycjonowanie Shoper to dobry sposób, by zwiększyć widoczność w sieci.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *