Mama online

Dowiedz się, jak zadbać o pozycjonowanie Shoper

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Branża e-commerce od kilku lat rośnie z niesamowitym tempem – stale powstają nowe sklepy internetowe. Pozycjonowanie Shoper to dobry sposób, by zwiększyć widoczność w sieci.

Pozycjonowanie stron, czyli jak zaistnieć w sieci

Marketing online obejmuje różne czynności – jedną z najważniejszych jest pozycjonowanie stron. To proces, który dotyczy przede wszystkim dostosowywania stron do algorytmów Google. Udział tej wyszukiwarki jest ogromny zarówno na polskim rynku, jak i w innych krajach, przez co jej rola jest niezwykle istotna dla SEO. Warto zatem dowiedzieć się, co oznacza pozycjonowanie stron. Co to jest SEO? To zbiór wszystkich czynności, których celem jest wypromowanie danej witryny w wynikach wyszukiwania, aby mogła osiągnąć jak najwyższą pozycję.

Zdecydowana większość internautów zwraca uwagę tylko na kilka pierwszych wyników wyszukiwania. Walka o najwyższe pozycje może być zatem niezwykle zacięta, szczególnie w przypadku popularnych słów kluczowych i branż, w których musimy liczyć się ze sporą konkurencją – takich jak e-commerce. Skuteczne pozycjonowanie Shoper wymaga między innymi dokładnej analizy rynku oraz przygotowania odpowiednich fraz.

Co to jest SEO, a co to jest pozycjonowanie stron?

Aby w pełni zrozumieć znaczenie tych dwóch pojęć, warto zwrócić uwagę na delikatne różnice w ich definicji. Według wielu źródeł pozycjonowanie stron jest tożsame z SEO, czyli optymalizacją strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Możemy jednak spotkać się także z podejściem, które rozróżnia te dwa terminy. W tym przypadku SEO dotyczy wyłącznie działań na stronie (wybór słów kluczowych, opracowanie zawartości, techniczne funkcjonowanie witryny), z kolei pozycjonowanie stron odnosi się głównie do pozyskania linków i innych czynności zewnętrznych.

Bez względu na to, jak brzmi dla nas odpowiedź na pytanie „co to jest SEO?”, jedno jest pewne – to skomplikowany i złożony proces, który wymaga stałej kontroli i niemałej wiedzy. Opracowując strategię na pozycjonowanie Shoper, możemy postawić na samodzielną pracę lub skorzystanie z usług agencji SEO. Często druga opcja będzie znacznie lepszym wyborem – w ten sposób możemy liczyć na profesjonalne wsparcie, bieżące raporty o efektach i znacznie lepsze rezultaty.

Pozycjonowanie Shoper – gdzie szukać takich usług?

Choć na polskim rynku funkcjonuje wiele agencji SEO, nie wszystkie z nich oferują usługi takie jak pozycjonowanie Shoper. Jedną z firm, która zapewnia wsparcie w tym zakresie, jest Grupa iCEA. Dlaczego warto przyjrzeć się jej bliżej? To przedsiębiorstwo o imponującym doświadczeniu – firma działa już od 2007 roku, nawiązując przez ten czas współpracę z licznymi stronami o sporym zasięgu.

Aby przygotować strategię pozycjonowania Shoper wspólnie z agencją SEO, należy przede wszystkim jasno określić cele, które chcemy osiągnąć. Dobrym punktem wyjścia może okazać się audyt SEO, który pomoże ocenić obecną sytuację strony.

Fot. Christin Hume/unsplash.com

Polecane artykuły
Mama online

Czym jest marketing internetowy i jak go wdrożyć?

Działania promocyjne bez Internetu? To niemożliwe! Poznaj narzędzia i możliwości, które daje marketing internetowy!
Czytaj więcej
Mama online

SEO dla blogów parentingowych – podstawy i zasady

Od czego zacząć pozycjonowanie bloga parentingowego? Sprawdź, jakie są podstawowe zasady i założenia.
Czytaj więcej

2 komentarze

  • Avatar
  • Avatar

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *