Dla mamyPielęgnacja

5 zasad pięknie wyglądającego biustu

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

W całym swoim życiu kobieta przechodzi różne okresy. Czas ciąży to czas, w którym dynamicznie rozrasta się gruczołowa tkanka piersiowa, a biust powiększa się nawet o kilka rozmiarów. Następnie przychodzi okres karmienia, kiedy napełniają się one mlekiem. Wygląd piersi po okresie ciąży i karmienia często jest powodem dużych kompleksów u kobiet. Poniżej przedstawiamy kilka sprawdzonych rad, jak zadbać o piersi i zachować ich jędrność. 

Dobierz idealny biustonosz

Jeśli chcesz zadbać o biust, przestrzeganie tego punktu jest obowiązkowe. Z badań statystycznych wynika, że aż 80% Polek nosi biustonosz niedopasowany do swoich piersi. W dużej mierze biustonosz odpowiada za kształt i wygląd naszego biustu, co w rezultacie wpływa na jego kondycję. Brafitterki służą pomocą i na każdym etapie życia są w stanie pomóc. Kobiety w ciąży powinny chodzić do specjalistki nawet co 3 miesiące, ponieważ kształt piersi cały czas się zmienia, a wraz z nim ich rozmiar. W tym czasie warto inwestować w stabilną i zabudowaną bieliznę. Na co dzień dobrze dobrany biustonosz przynosi wiele korzyści, stabilizuje postawę oraz chroni przed bólami kręgosłupa. 

Pamiętaj o regularnych ćwiczeniach 

Piersi w większości składają się z tkanki tłuszczowej i to od niej zależy ich wielkość i jędrność. Pod tłuszczem zaś znajduje się tkanka mięśniowa. Ćwiczenia wpływają nie tylko na tkankę tłuszczową, ale i stymulują do pracy głęboko ukryte mięśnie. Trening nie wpłynie na wielkość piersi, ale na poprawną postawę już tak. Ta z kolei optycznie podniesie linię naszego biustu.

Co warto włączyć do codziennych treningów? Różnorodne ćwiczenia w desce, damskie pompki oraz wznosy w mostku. Zalecane są ćwiczenia z lekkimi hantlami na wzmocnienie ramion, a tym samym klatki piersiowej. Pamiętaj o jednym – będąc w ciąży, każde ćwiczenie należy skonsultować ze swoim lekarzem. 

Stosuj chłodną wodę podczas kąpieli

Zimna woda ma szereg właściwości wpływających na ujędrnienie piersi. Rozszerza naczynia krwionośne, poprawia krążenie, a także przyspiesza wydalanie toksyn z organizmu. Dzięki zastosowaniu zimnej wody podczas kąpieli Twoje piersi staną się pełniejsze. Tego typu zabieg można wykonać w domowych warunkach. Na początek zalecamy zbadać swój próg tolerancji, woda powinna być zimna, a nie lodowata. Następnie prysznic należy skierować na dolną część ciała, a dopiero potem na górną. Poleca się wykonywać go naprzemiennie z ciepłą wodą. Każda faza zimna/ciepła powinna trwać 30 sekund, a cała kąpiel około 5 minut. 

Domowe masaże na poprawę biustu

Prostym i świetnym sposobem na poprawę jędrności piersi są własnoręczne masaże. Można je wykonywać codziennie wieczorem pod prysznicem lub przed snem. Nie potrzeba w tym celu żadnych specjalistycznych urządzeń. Masaż należy wykonywać całymi dłońmi lub ich opuszkami. Podczas zabiegu wykonujemy koliste ruchu, zaczynając od dołu piersi, idąc w stronę mostka, a kończąc na dekolcie i szyi. Ten prosty masaż ma bardzo dużo zalet. Po pierwsze poprawia ukrwienie, dzięki czemu piersi stają się jędrniejsze. Po drugie jest skutecznym sposobem na wczesne wykrycie guzków lub niepokojących zmian w obrębie gruczołów piersiowych. Po zabiegu poleca się stosować preparaty nawilżające. Powinny być one w pełni naturalne i ekologiczne. Możemy pokusić się o zastosowanie olejku arganowego lub kokosowego. Szczególną uwagę muszą zachować kobiety w ciąży. Preparaty powinny być przeznaczone właśnie dla nich, a masaż musi być delikatny.

Stosuj odpowiednie kosmetyki

Na rynku dostępnych jest mnóstwo kosmetyków, których zadaniem jest ujędrnienie piersi. Produkty kosmetyczne mają działanie długofalowe i są świetnym uzupełnieniem w codziennej pielęgnacji biustu. Polecamy stosować serum ujędrniające, różnego rodzaju kremy o tym samym działaniu, a także kosmetyki służące modelowaniu piersi i ich wypełnieniu. Dla wzmocnienia efektu możemy stosować peelingi do biustu, które złuszczają martwy naskórek i poprawiają krążenie. 

Przeczytaj też: Zabiegi, które ułatwiają odzyskać sylwetkę po porodzie

Zdjęcie główne: cottonbro/ pexels.com

Kolory roku i zmieniające się trendy to jej pasja. Od 2017 roku rozwija się w branży copywriterskiej, stawiając sobie nowe wyzwania. Ukończyła kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie studentka psychologii. Prowadzi firmę OpiszSię, dostarczającą treści dla sklepów internetowych.
Wiktoria Florek
Polecane artykuły
Dla mamyPielęgnacja

Dlaczego w czasie ciąży nasze paznokcie stają się bardziej łamliwe?

Jak zadbać o paznokcie w czasie ciąży? Jak wzmocnić płytkę paznokcia w czasie oczekiwania na dziecko? Poznaj kilka rad, które pozytywnie wpłyną na stan paznokci w czasie ciąży!
Czytaj więcej
Dla mamyPielęgnacja

Rozstępy – dlaczego się pojawiają i jak z nimi walczyć?

Rozstępy są Twoją zmorą i zastanawiasz się, jak sobie z nimi poradzić? Sprawdź bezpieczne sposoby, które sprawdzą się także przyszłym mamom!
Czytaj więcej
Dla dzieckaPielęgnacja

O tych rzeczach nie możesz zapomnieć w czasie przewijania niemowlaka

Wejdź i sprawdź jak prawidłowo pielęgnować skórę dziecka w czasie przewijania i zmiany pieluszki. Poznaj sposoby na pieluszkowe odparzenia.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *