CiążaDieta

Jak uzupełnić dietę w kolagen?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Dieta ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Często może mieć także wpływ na nasz wygląd. Jednym ze składników, o które warto zadbać w swojej diecie, jest bez wątpienia kolagen. Dowiedz się, dlaczego jest on aż tak ważny oraz jak zadbać o jego prawidłowy poziom. 

Czym jest kolagen oraz dlaczego jest tak ważny?

Zacznijmy od tego, czym tak w ogóle jest kolagen. Jest to nic innego jak białko. I to nie byle jakie, ponieważ jest to białko najczęściej występujące w naszym organizmie. Występuje między innym w mięśniach, kościach, skórze, naczyniach krwionośnych, układzie pokarmowym i ścięgnach. Dlatego też jest to tak ważne, aby zadbać o jego prawidłowy poziom. Kolagen pomaga bowiem skórze nabrać elastyczności, a nawet zastąpić martwe komórki skóry. Jest także bardzo ważny dla mobilności stawów. Oznacza to, że to niezwykłe białko ma nie tylko ogromny wpływ na nasz wygląd, ale także na sprawność fizyczną. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat kolagenu oraz jego wpływu na nasze zdrowie, odwiedź stronę internetową https://primabiotic.pl/2020/07/08/kolagen-wlasciwosci-wplyw-na-zdrowie-oraz-skutki-niedoboru-kolagenu/.

Dieta bogata w kolagen

Aby zadbać o prawidłowy poziom kolagenu warto zacząć od diety. Dzięki uwzględnieniu w jadłospisie konkretnych produktów, będziesz w stanie uniknąć niedoborów kolagenu, a co za tym idzie, cieszyć się piękną i jędrną skórą oraz sprawnością ruchową. Jak powinna wyglądać taka dieta kolagenowa? Przede wszystkim powinny znaleźć się w niej produkty zawierające witaminę A, C, E i flawonoidy, które w naturalny sposób wspierają produkcję kolagenu. W Twojej codziennej diecie powinny znaleźć się więc takie produkty jak marchew, szpinak, dynia, czerwona papryka, pomidory, natka pietruszki, awokado, oleje roślinne, orzechy, migdały, kiełki pszenicy, ziarna sezamu, chleb pełnoziarnisty oraz ryby, a w szczególności łosoś.

Suplementy diety

Warto także zastanowić się nad suplementacją kolagenu. Może okazać się ona szczególnie pomocna zwłaszcza po 25. roku życia oraz w przypadku regularnie trenujących sportowców. O tym, jaki suplement z kolagenem będzie dla Ciebie najlepszy, przeczytasz na stronie https://primabiotic.pl/2021/04/28/jaki-kolagen-wybrac-najlepszy-kolagen-czyli-jaki/. Należy jednak pamiętać, aby decyzję o suplementacji przedyskutować ze swoim lekarzem lub trenerem.

Dobrej jakości suplementy z kolagenem znajdziesz na stronie internetowej https://primabiotic.pl/product/primabiotic-collagen/.

Zdjęcie główne: pexels.com/Yaroslav Shuraev

Studentka komunikacji wizerunkowej i public relations. Fanka DIY oraz kreatywnego spędzania czasu. Miłośniczka zdrowego stylu życia oraz dumna ciocia dwójki maluchów.
Aleksandra Michaliszyn
Polecane artykuły
CiążaPrzygotowanie

Kiedy odstawić tabletki antykoncepcyjne, jeśli chce się zacząć starania o dziecko?

Planujesz zajść w ciążę, ale wciąż bierzesz tabletki antykoncepcyjne? Zastanawiasz się, czy po odstawieniu pigułek musisz odczekać dłuższy czas, zanim rozpoczniesz starania? Postaramy się rozwiać twoje wątpliwości!
Czytaj więcej
CiążaZdrowie

Ile razy i jak często można podchodzić do zapłodnienia in vitro?

Nieudana próba in vitro potrafi rozczarować. Niestety, taka sytuacja zdarza się dość często. Dowiedz się, jak postępować w takiej sytuacji.
Czytaj więcej
CiążaDieta

Dlaczego warto jeść czekoladę w ciąży?

Czekolada w ciąży nie tylko nie jest zabroniona, ale nawet jest… wskazana! Jesteś zaskoczona? Dowiedz się więcej i sięgaj po tą słodką przyjemność bez wyrzutów sumienia.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *